Hjälp

Leverans

Proshop kundenservice

  • Du kan följa ditt paket genom Track & Trace-nummret som finns i din orderbekräftelse
  • Det kan gå upp till 24 timmar innan scanningar/uppdateringar är synliga på speditörens hemsida
  • Om varan inte har ankommit till tiden får du gärna kontakta speditören först.
  • Vid synliga skador på paketet SKA du reklamera till Proshops kundtjänst inom 24 timmar via telefon 08-500 870 30
  • Vid dold skada SKA du reklamera till Proshops kundtjänst så fort som möjligt eller senast inom 5 dygn via telefon 08-500 870 30

Vid anmälan av fraktskada är det väldigt viktigt att vi får bilddokumentation av skadan. 
Få mer info via guiden här: https://www.proshop.se/Fraktskada

  • Vi använder oss av Postnord och därunder följande leveransmetoder:
    • Varubrev 1-2 vardagar, levereras om möjligt till postlåda/dörr, annars till serviceställe. Endast för ordrar under 500:- och vissa volym-/viktmått. Ingen föravisering och begränsad spårning
    • Postombud 0-20kg 1-2 vardagar, leverans till valt ombud (storlek, innehåll och platsbrist kan förhindra leverans till ombud).
    • Flexleverans 0-20kg Leverans till upplyst adress. Lämnas utan signering, kan ändras i Postnord App eller via spårningslänk.  
    • Flexleverans 20kg-35kg Leverans till kantsten vid upplyst adress. Mottagare skal vara hemma för att ta emot paket, annars skickas det till närmsta distributionscenter (ej ombud) för avhämtning. Notera att närmsta distributionscenter kan vara långt borta. 
    • Groupage Leverans till upplyst adress. Stora och tunga paket. 
  • Du kan se statusen på din order i ditt kundcenter. Du kan logga in i ditt kundcenter i övre högra hörnet: «Logga in» (om du har glömt ditt lösenord kan du klicka här)
  • Ja, det er möjligt at splittra ordern så at vi levererar med flera paket. Kontakta oss på 08-500 870 30. Var uppmärksam på att det kan tillkomma fraktkostnader när en order splittras! Om du har betalat med kort så kommer vi även att behöva en ny korttransaktion.
  • Ja, det kan du, om du skickar en faktura med tullverkets stämpel och kontodetaljer för återbetalning till [email protected]

Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har fler frågor

Ring till oss på 08-500 870 30

E-post privatkunder:
[email protected]

E-post företagskunder:
[email protected]