Kundservice

HITTA SVARET PÅ DIN FRÅGA NEDANFÖR
I nedanstående rutor kan du hitta svar på nästan alla frågor du kan ha till oss. Om du inte hittar det svar du letar efter kan du självklart alltid ringa eller skriva till oss. Vi sitter alltid redo att hjälpa dig!
HITTA SVARET PÅ DIN FRÅGA NEDANFÖR
I nedanstående rutor kan du hitta svar på nästan alla frågor du kan ha till oss. Om du inte hittar det svar du letar efter kan du självklart alltid ringa eller skriva till oss. Vi sitter alltid redo att hjälpa dig!
HITTA SVARET PÅ DIN FRÅGA NEDANFÖR
I nedanstående rutor kan du hitta svar på nästan alla frågor du kan ha till oss. Om du inte hittar det svar du letar efter kan du självklart alltid ringa eller skriva till oss. Vi sitter alltid redo att hjälpa dig!
HITTA SVARET PÅ DIN FRÅGA NEDANFÖR
I nedanstående rutor kan du hitta svar på nästan alla frågor du kan ha till oss. Om du inte hittar det svar du letar efter kan du självklart alltid ringa eller skriva till oss. Vi sitter alltid redo att hjälpa dig!
De vanligaste frågorna
- Du kan se din orderstatus i ditt kundcenter. Du kan logga in i ditt kundcenter i övre högra hörnet: «Logga in» (om du har glömt ditt lösenord kan du klicka här.)
- Under extraordinära perioder som t.ex. Black Friday, kan det förekomma förseningar.
- Du kan följa ditt paket genom Track & Trace-nummret som finns i din orderbekräftelse.
- Det kan gå upp till 24 timmar innan scanningar/uppdateringar är synliga på speditörens hemsida.
- Om varan inte har ankommit till tiden får du gärna kontakta speditören först.
- Ja, om du köper som privatperson så har du 14 dagars ångerrätt. Var uppmärksam på att du själv ska betala frakten tillbaka till Proshop. Vi kan tillhandahålla fraktsedlar som vanligtvis kostar 99 SEK.
- Vid företagsköp finns det inte ångerrätt, men du är alltid välkommen att kontakta oss, så kan vi undersöka om vi kan hjälpa eller göra ett undantag i ditt ärende.
- Du kan se statusen på ditt reklamationsärende i kundcentret, som du kan gå till här. Vi vet tyvärr inte mer än de uppdateringar du får via mail.
- Varans pris fastslås när du trycker på beställningsknappen. Har det blivit en prisändring innan varan har sänts kan priset uppdateras genom att kontakta kundservice.
- Du hittar dina licenser under ”Licenskoder" i ditt kundcenter. Vid varje licens så finns det en beskrivning av hur du aktiverar dina licenser. Du kan även se dina licenser här.
- Varubrev 1-2 vardagar, levereras om möjligt till postlåda/dörr, annars till serviceställe. Endast för ordrar under 500:- och vissa volym-/viktmått. Ingen föravisering och begränsad spårning
- Postombud 0-20kg 1-2 vardagar, leverans till valt ombud (storlek, innehåll och platsbrist kan förhindra leverans till ombud)
- Flexleverans 0-20kg Leverans till upplyst adress. Lämnas utan signering - kan ändras i Postnord App eller via spårningslänk
- Flexleverans 20kg-35kg Leverans till kantsten vid upplyst adress. Mottagare skal vara hemma för att ta emot paket, annars skickas det till närmsta distributionscenter (ej ombud) för avhämtning. Notera att närmsta distributionscenter kan vara långt borta
- Groupage Leverans till upplyst adress. Stora och tunga paket
HITTADE DU INTE SVARET DU SÖKTE?
Du är alltid välkommen att ringa eller skriva till oss:

Skriv till Proshop Privat:
[email protected]

Skriv till Proshop Företag:
[email protected]