Frakt & leverans

Proshop kundeservice

  • Du kan följa ditt paket genom Track & Trace-nummret som finns i din orderbekräftelse
  • Det kan gå upp till 24 timmar innan scanningar/uppdateringar är synliga på speditörens hemsida
  • Om varan inte har ankommit till tiden får du gärna kontakta speditören först.
  • Vid synliga skador på paketet SKA du reklamera till Proshops kundtjänst inom 24 timmar via telefon 08-500 870 30
  • Vid dold skada SKA du reklamera till Proshops kundtjänst så fort som möjligt eller senast inom 5 dygn via telefon 08-500 870 30
  • Du kan se statusen på din order i ditt kundcenter. Du kan logga in i ditt kundcenter i övre högra hörnet: «Logga in» (om du har glömt ditt lösenord kan du klicka här)
  • Ja, det er möjligt at splittra ordern så at vi levererar med flera paket. Kontakta oss på 08-500 870 30. Var uppmärksam på att det kan tillkomma fraktkostnader när en order splittras! Om du har betalat med kort så kommer vi även att behöva en ny korttransaktion.
  • Maxibrev
    2-4 vardagar, levereras om möjligt till postlåda/dörr, annars till serviceställe. Endast för ordrar under 1.000:- och vissa volym-/viktmått. Ingen föravisering och begränsad spårning. 
  • Postpaket närmsta ombud
    1-2 vardagar, levereras till närmsta tillgängliga postombud (enligt Postnord). SMS eller Email-notifikation när den finns att hämta, detaljerad spårning. 
  • Hempaket - Leverans till dörr
    1-2 vardagar + utkörning, fraktval avhämtning eller val av leveransdag när försändelsen är framme på närmsta sorteringscentral. SMS eller Email-notifikation när man kan välja leverans, detaljerad spårning. 
  • Företagsfrakt
    1-2 vardagar, endast företagsköp, leverans till adressen. SMS eller Email-notifikation när den finns att hämta, detaljerad spårning. 

Samtliga leveranser sker med Postnord. Du rekommenderas att skaffa Postnords app för att följa transporten.
Förväntad leveranstid är under normala förhållanden, se alltid aktuell status på hemsidan då det i vissa perioder är förlängd leveranstid. 
Tunga försändelser tar normalt 1 dag extra
  • Ja, det kan du, om du skickar en faktura med tullverkets stämpel och kontodetaljer för återbetalning till [email protected]

Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har fler frågor

Ring till oss på 08-500 870 30

E-post privatkunder:
[email protected]

E-post företagskunder:
[email protected]